طراحی و تدوین « برنـامه بـازاریابی » (mp) کسب و کـار

  • باسلام و احترام
    حرکت به سوی یک مقصد در کسب و کار، بدون نقشه و برنامه مشخص، بی شک ضمن در بر داشتن هزینه های گزاف مالی و زمانی، باعث سردرگمی مدیران خواهد شود و قادر نخواهند بود حتی فردای کسب و کار خود را پیش بینی نمایند.
    برنامه بازاریابی در یک کسب و کار، در حقیقت همان نقشه راه برای رسیدن به اهداف مجموعه با کمترین هزینه ها و از طریق موثرترین روش ها و تکنیک های کاربردی و اجرایی است.
    برنامه بازاریابی به مثابه رانندگی در یک شهر با استفاده از GPS است، یعنی رسیدن به مقصد با موثرترین روش و کوتاه ترین و مناسب ترین مسیرها…
    متاسفانه قریب به اتفاق کسب و کارها در ایران، فاقد برنامه جامع بازاریابی هستند و اهداف، استراتژی ها و برنامه های عملیاتی بازاریابی آتی آنها مشخص نیست. لذا مدیران در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های خود همواره با چالش های بسیاری مواجه هستند، چراکه بـرنامه ای جـامع، گویا و کاربردی ندارند، لاجرم قـالبا تصمیمات به صورت مقطعی و فی البـداهه اتـخاذ و اجرا می گردد و عملا دست یابی به اهداف با چالش مواجه می شود.
    در این ارتباط علیرغم اهمیت بالای برنامه بازاریابی در جهش کسب و کار، مدیران کمتر در خصوص تهیه و تدوین آن سرمایه گذاری کرده و از آن استقبال می کنند که مهمترین دلایل آن عبارتند از :
    – هزینه بالای تهیه و تدوین برنامه بازاریابی( حداقل 20 میلیون تومان بسته به نوع کسب و کار و حجم فعالیت ها)
    – عدم دسترسی به متخصصین با تجربه در این بخش (چرا که تهیه آن کار هر کسی نیست)
    – عدم آگاهی های لازم از اثرات مثبت تهیه برنامه بازاریابی
    arm-marketing-plan

    اهم سرفصل های طرح بازاریابی تاسیسات گردشگری :

    – آشنایی با مفاهیم اولیه و کلیدی برنامه بازاریابی
    – اهمیت و ضرورت برنامه بازاریابی
    – فرایند کلی تهیه برنامه بازاریابی
    – تحلیل موقعیت کسب و کار
    – بخش بندی بازار
    – تعیین استراتژی های بازاریابی کسب و کار
    – تعیین بودجه و منابع مالی بازاریابی
    – اجرای برنامه بازاریابی
    – کنترل برنامه

    شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی لازم:
    05138656310 و 09154002703
    تلگرام : 09302314778

    shoar